A kommunikáció oktatása 3.
Szerkesztette: H. Varga Gyula
Lektorálta: Raátz Judit
Hungarovox Kiadó, Budapest, 2011. 125 oldal
ISSN 2062-5804
ISBN 978-615-5079-51-1
A sorozat 3. kötete is elméleti tanulmányokkal indul. Folytatódnak az előző számban elkezdett metaelméleti fejtegetések, ezúttal a kommunikáció oktatásának elméleti kérdései kerülnek előtérbe. A kommunikációoktatást tágabb horizontból szemlélik a következő írások, másfelől közelítve meg, másféle szemlélet és módszer lehetőségére hívják fel a figyelmet.
A sort most is gyakorló pedagógusok írásai zárják. Az érdeklődők olvashatnak a kommunikációoktatás személyiségfejlesztő aspektusairól, a konfliktuskezelés szükségéről, arról, hogy a személyközi kommunikáció fejlesztésének milyen lehetőségei adódnak a kommunikációórákon.
Tartalom
Elméletek a tudatosságról
Czeglédi Csaba: A kommunikáció oktatásának elméleti kérdései
A kommunikációoktatás tágabb kontextusai
Bencze Lóránt: A kommunikáció mint megújulás és kibontakozás
Balázs Géza: Egy magyar nyelvészeti pragmatika tematikája – kommunikációtanároknak
A kommunikációoktatás elvi és módszertani kérdései
H. Varga Gyula: A kommunikációoktatás helyei a Nemzeti alaptantervben
Balázs László: A kommunikációoktatás tranzakcioanalitikus megközelítése
H. Tomesz Tímea: Kommunikáció- vagy médiaoktatás? Határkérdések
A kommunikáció oktatása az iskolában
Csépányi-Fürjes Maria: A kommunikációoktatás személyiségfejlesztő aspektusai
Tóthné Eszes Éva: Kommunikációoktatás – konfliktuskezelés
Bodrogi Irén: Az intraperszonális kommunikáció fejlesztésének lehetőségei a kommunikációórákon