A kommunikáció oktatása 2.
Szerkesztette: H. Varga Gyula
Lektorálta: Szőke-Milinte Enikő
Hungarovox Kiadó, Budapest, 2010. 124 oldal
ISSN 2062-5804
ISBN 978-615-5079-10-08
A kommunikáció oktatása című szakmai-módszertani sorozat azzal a céllal indult útjára, hogy módszertani segítséget adjon a kommunikációs készségfejlesztésben feladatokat vállaló pedagógusoknak, más szakembereknek. A „Tudatosság a kommunikációban” elnevezésű szakmai tanácskozások – melyekhez kapcsolódnak jelen sorozat kötetei – alapgondolata az, hogy kommunikálni mindenki tud, de TUDATOSAN kommunikálni már jóval kevesebben. (Innen ered a Tudatosság konferenciák, illetve Tudatosság füzetek elnevezés.)
Sorozatunk második darabjának nyitófejezete egy metaelméleti téma első részét fejti ki. A kommunikációoktatás elvi és módszertani kérdései című rész öt tanulmányt foglal magában. A lezáró fejezetben gyakorló tanárok mutatják be a kommunikációoktatás iskolai lehetőségeit, bevált módszereit.
Tartalom
Elméletek a tudatosságról
Czeglédi Csaba: Beszéljünk az elméletekről(?)
A kommunikációoktatás elvi és módszertani kérdései
Bencze Lóránt: A kommunikációoktatás néhány buktatója
H. Varga Gyula: A kommunikációoktatás helye és feladatai a magyar oktatási rendszerben
Balázs László: A szerepviselkedés szociálpszichológiai háttere
Dobiné Bálint Katalin: A kommunikációs tréningek módszertana
Vargáné Vizi Csilla: A drámapedagógiai módszerek alkalmazhatósága a kommunikációoktatásban
A kommunikáció oktatása az iskolában
Kalóné Gyenes Réka: A zene szerepe a kommunikációban
Czimer Nikoletta – Kotroczó Dóra: A Kommunikációs ismeretek című tantárgy tanmenete 9. és 10. osztályban
Bodrogi Irén: A PR tanítása
Bognár Máté: A nyomtatott sajtó tanulása és tanítása