A kommunikáció oktatása 4.
Szerkesztette: H. Varga Gyula
Lektorálta: H. Tomesz Tímea
Hungarovox Kiadó, Budapest, 2012. 122 oldal
ISSN 2062-5804
ISBN 978-615-5079-52-8
A kommunikációoktatás tartalmi és módszertani kérdései című fejezetben Szőke-Milinte Enikő három tanítási-tanulási stratégiát mutat be. H. Varga Gyula a készségfejlesztő és a közismereti tantárgyak módszertani eltéréseihez ad támpontokat. Az írást részletes tanmenet egészíti ki. Eck Júlia a kommunikációoktatás és a drámapedagógia összehasonlítását végzi el. Balázs László átfogó képet ad arról, hogy milyen módszereket kell és érdemes ismernie, alkalmaznia a kommunikációt tanító pedagógusnak.
A második rész a gyakorló tanárok írásait tartalmazza. Tóthné Jansik Erzsébet tucatnyi módszertani eljárást, fortélyt tesz közzé a kultúraközi kommunikáció oktatásához, Ungváriné Dóka Mária pedig a kooperatív módszerek használatára biztatja tanártársait. Pálos Tamásné egy kérdőíves minta alapján fogalmaz meg fontos jellemzőket a középiskolások stiláris képességeiről. Az iskola világának szervezeti kommunikációjával foglalkozik Tóth Lászlóné és Hollóné Berecz Erika írása.
Tartalom
A kommunikációoktatás tartalmi és módszertani kérdései
Szőke-Milinte Enikő: Stratégiák a kommunikációtanításban
H. Varga Gyula: A kommunikációoktatás diszciplináris kerete
Eck Júlia: Kommunikációoktatás vs. drámapedagógia
Balázs László: Módszerek és gyakorlatok a kommunikációoktatásban
A kommunikáció oktatása az iskolában
Tóthné Jansik Erzsébet: A kultúraközi kommunikáció oktatásának szükségessége
Pálos Tamásné: A középiskolások kommunikációs stílusa (Egy kérdőíves vizsgálat tanulságai)
Ungváriné Dóka Mária: Kooperatív tanulási technikák és kommunikációórák
Kavecsánszkiné Pál Erika: A pedagógiai kommunikáció sikeressége. A tanár szerepe a kommunikációórán
Tóth Lászlóné: Stratégiai tervezés, marketingelemzés egy oktatási intézményben
Hollóné Berecz Erika: Egy középiskola kommunikációs szervezettsége