A kommunikáció oktatása 4.

Szerkesztette: H. Varga Gyula

Lektorálta: H. Tomesz Tímea

Hungarovox Kiadó, Budapest, 2012. 122 oldal

ISSN 2062-5804

ISBN 978-615-5079-52-8

A kommunikációoktatás tartalmi és módszertani kérdései című fejezetben Szőke-Milinte Enikő három tanítási-tanulási stratégiát mutat be. H. Varga Gyula a készségfejlesztő és a közismereti tantárgyak módszertani eltéréseihez ad támpontokat. Az írást részletes tanmenet egészíti ki. Eck Júlia a kommunikációoktatás és a drámapedagógia összehasonlítását végzi el. Balázs László átfogó képet ad arról, hogy milyen módszereket kell és érdemes ismernie, alkalmaznia a kommunikációt tanító pedagógusnak.
A második rész a gyakorló tanárok írásait tartalmazza. Tóthné Jansik Erzsébet tucatnyi módszertani eljárást, fortélyt tesz közzé a kultúraközi kommunikáció oktatásához, Ungváriné Dóka Mária pedig a kooperatív módszerek használatára biztatja tanártársait. Pálos Tamásné egy kérdőíves minta alapján fogalmaz meg fontos jellemzőket a középiskolások stiláris képességeiről. Az iskola világának szervezeti kommunikációjával foglalkozik Tóth Lászlóné és Hollóné Berecz Erika írása.

Tartalom

A kommunikációoktatás tartalmi és módszertani kérdései

Szőke-Milinte Enikő: Stratégiák a kommunikációtanításban

H. Varga Gyula: A kommunikációoktatás diszciplináris kerete

Eck Júlia: Kommunikációoktatás vs. drámapedagógia

Balázs László: Módszerek és gyakorlatok a kommunikációoktatásban

A kommunikáció oktatása az iskolában

Tóthné Jansik Erzsébet: A kultúraközi kommunikáció oktatásának szükségessége

Pálos Tamásné: A középiskolások kommunikációs stílusa (Egy kérdőíves vizsgálat tanulságai)

Ungváriné Dóka Mária: Kooperatív tanulási technikák és kommunikációórák

Kavecsánszkiné Pál Erika: A pedagógiai kommunikáció sikeressége. A tanár szerepe a kommunikációórán

Tóth Lászlóné: Stratégiai tervezés, marketingelemzés egy oktatási intézményben

Hollóné Berecz Erika: Egy középiskola kommunikációs szervezettsége