A kommunikáció oktatása 8.
Szerkesztette: H. Tomesz Tímea – H. Varga Gyula
Lektorálta: Balázs László
Hungarovox Kiadó, Budapest, 2016. 160 oldal
ISSN 2062-5804
ISBN 978-615-5562-49-5
A kommunikációs nevelés elvi-módszertani kérdéseivel foglalkozó fejezet tanulmányai a kommunikációs készségfejlesztés faladatairól, a kommunikációs kompetencia és a médiajártasság összefüggéséről, az újmédia-kommunikációnak a kommunikációs készségekre gyakorolt hatásáról és az anyanyelvi kommunikáció fejlesztésének eredményeiről és feladatairól értekeznek.
A következő részek a különböző korosztályok (óvodai, iskolás, szakiskolai) kommunikációs készségeinek fejlesztési lehetőségeit állítotják középpontba. A kommunikációs nevelés tágabb kontextusai között a pedagógusi munkában alkalmazható szuggesztív kommunikáció és egy elhanyagolt téma, a családi kommunikáció kerül terítékre.
A kötetet a sorozatot gondozó Kommunikációs Nevelésért Egyesület ötéves munkájának értékelése zárja.
Tartalom
A kommunikációs nevelés elvi-módszertani kérdései
Szőke-Milinte Enikő: Kommunikációs készségfejlesztés
Andok Mónika: Kommunikációs kompetencia – médiajártasság. Koncepcionális különbségek, készségbeli hasonlóságok
Farkas Anett – H. Tomesz Tímea: Újmédia-kommunikáció – megváltozott kommunikációs készségek?
H. Varga Gyula: Az anyanyelvi kommunikáció fejlesztése – eredmények és feladatok
Kommunikációs nevelés a pedagógiai folyamatban
Hanák Zsuzsa: Kommunikációs készségfejlesztés az óvodában
Kalóné Gyenes Réka: A kommunikációs készségfejlesztés lehetőségei a felső tagozatban
Tomori Tímea: Kommunikációs készségfejlesztés szakiskolában
Borsodi Csilla: A szakiskolai kommunikációtanár
Kommunikációs nevelés tágabb kontextusai
Kissné Gombos Katalin: Szuggesztív kommunikáció a pedagógusi munkában
Lippai Sándor: Családi kommunikáció
Egyesületi élet
H. Varga Gyula: Törekvések a kommunikációs képességek fejlesztésére. A Kommunikációs Nevelésért Egyesület öt éve (2011–2016)